Cum a fost la mare cu doi pici, singură!

Am plecat acum puțin timp cu soțul în vacanță, Maria și Alexandru rămânând la bunici la munte. Este minunat să îți reincarci bateriile de mamă pentru a fi mai ZEN pentru ei, dar dorul de ei este mare. Așa că mi-am dorit câteva zile cu ei la mare.

Drumul
Cu o seară înainte m-am pregătit cu minipizzetele lor preferate, limonada pentru drum, cărți și tot felul de jocuri.
Am plecat duminică, imediat după micul dejun când ei sunt veseli și odihniti. Am făcut 2 ore și jumătate până la mare cu o oprire la benzinărie  la o oră de la plecare pentru gustare și dezmortirea picioarelor. Nu am zăbovit mai mult de 15 minute, apoi drum întins.

Cazarea
Nu îmi plăcea să pierd timp prin stațiuni oricât de frumoase ar fi, așa că, cel puțin cât încă mai sunt mici, prefer intrarea în stațiunea Mamaia și hotel Parc despre care v-am scris anul trecut.
Mă bucur că în fiecare an găsesc lucruri noi: au renovat o bună parte din hotel (fix pe stilul meu) iar locul de joacă l-au mutat afară, în loc umbros și ferit de soare atunci când este canicula.

Loc de joaca, Hotel Parc

Masa
Mâncarea la hotel este la fel de bună ca anul trecut. Vă recomand clatitele (simple așa cum le mănâncă ai mei), iar pentru părinți cu ce le dorește inimioara. Sunt unele dintre cele mai bune!
Luni dimineața ne-am plimbat pe jos aproape toată faleza iar prânzul l-am luat la terasa La Motor, o altă locație unde nu ratez în nici un an salata de vinete și hamsiile (sunt cele mai bune de pe toată plaja).
Marți seară am schimbat iar locația de masă și am mers la Terasa Grill House. V-as recomanda jumătate din meniu dar vă spun că preferatele mele sunt coastele de porc (yep, zânele mănâncă coaste) și pizza margherita au mâncat cei mici. Am încheiat cu celebra lor tartă de mere (cu aluat cu miere, nu folosesc zahă) și înghețată. Un deliciu!

Telegondola
Luni ne-am întors cu telegondola. Îmi știți panica de înălțimi dar ce nu face o mamă pentru copii. Ei au fost mega încântați iar pentru mine a fost cel mai lung drum (mai lung decât cel făcut pe jos cu Alexandru când în brate, când pe jos) dar a meritat.

Nopți cu dureri de dinți
Prima noapte a fost foarte bine. Copiii au picat de oboseală. De luni de la prânz Alexandru a făcut febra iar noaptea i-a spart un colț de la o măsea. S-a trezit urlând din oră în oră și s-a liniștit plimbat în brațe. De marți dimineață l-a lăsat febra și a luat-o pe Maria marți după masa.
Nici a treia noaptea nu a fost mai ușoară dar trăiască cafeaua de dimineață.

Bălăceala
Am fost la bălăceala luni după-amiază și marți dimineața. A fost cald dar cu nori și nu sufocant.
După-amiază am fost de la ora 16.00 și am stat o oră și jumătate iar marți de la 09.30 la 12.00 (temperatura fiind 25 de grade afară, apă caldă și nori mulți). Copiii au purtat pălării și costume de baie pe ei.

Delfinariu
Mi-am dorit să vadă delfinii picii, dar am ratat ultimul spectacol.
Au program 10.00; 14.00; 17.00 și 19.00 (doar vara). Noi l-am ratat pe cel de la 17.00 și cel de la 19.00 au spus că încă nu au (deși era 3 iulie și e vara, conform calendarului).
Așa că am vizitat microrezervatia. Deși arată mai bine ca Grădina Zoologică din București nu am înțeles de ce au nevoie de sponsori pentru a hrăni animalele. Prețul de intrate este 8 ron și pentru copiii sub 7 ani este gratuit. Cred că ar putea fi ceva mai bine îngrijite dacă ar ridica prețul puțin.

Vacanța cu doi copii mici și fără tătic este o experiență de neratat, pe care îmi doresc să o repet măcar o dată pe an. De fapt, i-am recomandat-o și lui tati. Ai timp de conectare cu copilul, de învățare alături de el și de bucurie sublimă. Nu este deloc ușor, mai ales când ai și dinți și febră la pachet, cu toate astea am reușit să ne simțim bine și să fac fix ce și-au dorit, pentru că orice activitate a fost mai întâi aprobată de ei. Am mâncat hamsii cu înghețată de vanilie, cafeaua alergata pe faleză, apă cu nisip dar nu aș schimba  nimic. Din concediul cu copiii nu te întorci bronzata, dar plină cu tolba de amintiri, iar acestea sunt neprețuite.

Gust amar!
La dus și la întors ne-am oprit în benzinării unde am văzut prea mult mașini scumpe, cu copii mici, fără scaune pentru ei!

Cine se mai încumetă să plece singur cu copilul (copiii) în vacanță?