important!
Scaunul auto potrivit poate salva viata!
Am ‘crescut’ intr-o masina trabant verde broasca. O chema Sandy Bell. Cel mai mult adoram la aceasta masina bancheta din spate, care arata ca o mica canapea.
Impreuna cu fratii mei ne distam foarte mult in drumurile pe care le faceam impreuna cu parintii. Nu imi aduc aminte sa fi existat vreo centura de siguranta si clar nu aveam niciunul scaun auto. Daaaar, pe vremea acea nici nu aveai nevoie!
Daca erau 2 masini pe strada cand treceam noi. Accidentele erau rare si fara urmari grave. Acum 36 de ani, lucrurile stateau altfel.
In Romania sunt inmatriculate 8 milioane de masini! Daca mai punem la socoteala si turistii ne dam seama cat de mult a crescut riscul de a avea un accident auto. ‘Mie nu mi se intampla!’ nu ar mai trebui rostit de nici un parinte! Nu se intampla pana cand se intampla.
DECALOGUL SCAUNELOR AUTO
Orice scaun auto omologat este mai bun decat nimic
Rearfacing extins este mult mai sigur decat frontfacing, dar daca bugetul nu permite uita-te la regula 1
Orice scaun auto omologat rearfacing sau frontfacing montat gresit este la fel de sigur ca si cum nu ai avea nimic.
Orice scaun auto omologat trebuie verificat in masina ta pentru compatibilitate
Nici un scaun auto omologat nu trebuie cumparat pentru modul in care arata
Nu iti lua niciodata un scaun SH si nici nu il pastra pe cel ce a avut accident
Nu uita ca si scaunele auto expira, devin casante, se slabesc legaturile si devin la fel de sigure ca cele de la punctul 3
Ia in calcul toate optiunile inainte de a cumpara un scaun auto verifica checklist-ul de mai jos.
In masina ta transporti cea mai pretioasa “marfa” din viata ta. Respect-o
Adu-ti aminte regula nr 1.
Aceasta poate fi una dintre cele mai importante decizii pe care le puteti lua pentru micutul vostru, iar alegerea scaunului auto poate fi una dificila avand in vedere numarul mare de optiuni din piata. De aceea am creat acest ghid complet imprena cu ERFI.ro pentru a usura intregul proces.
SIGURANTA
In acest moment sunt in vigoare doua standarde de siguranta recunoscute la nivel european privind scaunele auto: ECE R44/04 (cel vechi) si ECE R129 (i-Size) (cel nou). Pentru a primi acest certificat, scaunele auto sunt testate in conditii de accident si nu numai, inainte de a fi puse pe piata spre vanzare.
Toate scaunele noi trebuie sa respecte noul standard (i-Size), iar cele care sunt deja pe piata nu sunt obligate sa se recertifice. Obiectivele noului standard sunt de a usura procesul de achizitie al scaunului auto, de a creste gradul de compatibilitate dintre scaun si masina si de a promova rear-facing (transportul cu spatele la sensul de mers) pana la 15 luni.
Principalele diferente dintre cele doua sunt urmatoarele:
[showmodule id=”5268″]
De ce este i-Size mai sigur?
Copiii beneficiaza de siguranta crescuta a spatelui si a gatului.
Copiii trebuie sa calatoreasca cu spatele la sensul de mers (rear-facing) pana la 15 luni.
Trebuie sa folositi Isofix pentru ca se instaleaza mai usor si sunt reduse sansele de montaj eronat.
Alegerea scaunului se face in functie de inaltimea copilului si nu a greutatii acestuia.
Ce inseamna i-SIZE?
Testele de impact sunt diferite de standardele de siguranta si nu afecteaza punerea pe piata a produsului, insa companiile care se respecta isi trimit spre testare fiecare scaun auto.
[showmodule id=”5264″]
Codul Rutier prevede cu ultimele modificari reguli clare cu privire la transportul copiilor in masina si a scaunelor auto. Desi amenzile nu sunt atat de mari se fac progrese in ceea ce priveste siguranta copiilor. Din pacate in cazul transportului public de persoane nu exista nici un fel de restrictii pentru ca cel mai probabil capacitatile tehnice sunt limitate.
Conducătorilor de autovehicule le este interzis să transporte copii în vârstă de până la 3 ani în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă, cu excepţia celor destinate transportului public de persoane, precum şi a taxiurilor dacă în acestea din urmă ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din faţă, în condiţiile prevăzute în regulament. Copiii cu vârsta de peste 3 ani, având o înălţime de până la 150 cm, pot fi transportaţi în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă doar dacă ocupă, pe timpul transportului, orice alt loc decât cel de pe scaunul din faţă.
Copiii cu o înălţime de până la 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule echipate cu sisteme de siguranţă pentru conducător şi pasageri, denumite în continuare sisteme de siguranţă, doar dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.
Copiii cu o înălţime de peste 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule echipate cu sisteme de siguranţă doar dacă poartă centuri de siguranţă pentru adulţi, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau feţei, ori dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.
CLASIFICARE
cu spatele la directia de mers
Ce spun specialistii?
“Rear-Facing este un concept introdus de un cercetator din Suedia si inspirat din modul in care calatoresc cosmonautii.
La bebelusi, un sfert din greutatea totala a corpului este reprezentata de cap. De aceea, in momentul unui impact, daca bebelusul este asezat cu fata catre sensul de mers, capul este proiectat in fata, antrenand in aceasta miscare de balans zona foarte fragila a coloanei cervicale (gatul), iar riscul unei astfel de miscari bruste poate fi asa numita “decapitare interna”. Nu este nevoie de un impact ci doar de o frana brusca in traficul din Bucuresti pentru ca un astfel de incident nefericit sa se petreaca.
Acesta este motivul pentru care de ani buni, toate scoicile sunt astfel proiectate incat sa fie montate doar cu spatele catre sensul de mers. Standardul i-Size mentioneaza ca varsta pana la care este obligatoriu sa transportam astfel bebelusii varsta de 15 luni.
Totusi, in Suedia, tara care este lider Mondial in materie de siguranta rutiera, studiile au demonstrate ca optim ar fi sa transportam copiii astfel pana la varsta de 4 ani, acesta fiind renumitul concept de Rear-Facing prelungit.
Din pacate, nu toate scaunele care ofera aceasta varianta de transport sunt automat cele mai sigure scaune, testele de impact gen ADAC sau Which, demontand acest mit pentru cateva modele, unele apartinand chiar unor branduri cunoscute.
Marea problema pentru un parinte este ca aceste scaune din categoria Rear-Facing Prelungit au preturi ridicate (preturile brandurilor de top pentru astfel de modele fiind in jur de 2000-3000 lei)”
Mircea GHICA – Expert Certificat IOSH
Suna pentru a vorbi un specialist certificat in montarea scaunelor auto 0771-561-035
cu fata la directia de mers
Ce spun specialistii?
“Scaunele Forward-Facing (orientate cu fata catre sensul de mers) sunt niste scaune sigure si au certificari in acest sens fiind testate de ADAC si Which. Nu vor fi insa niciodata la fel de sigure pentru un copil mic precum un scaun Rear-Facing si e aceea nu vor trece testul de siguranta Plus, cel mai dur test de impact al industriei de profil. Insa, nu exista inca o lege sau un standad de omologare pentru scaunele auto care sa impuna Rear-Facing-ul prelungit, desi, la nivelul Comisiei Europene s-au facut anumite demersuri incepand cu anul 2018 in acest sens si este foarte posibil ca sa devina in curand o cerinta obligatorie pentru producatorii de scaune auto in vederea omologarii si astfel preturile sa scada (pentru ca fiind mai multi jucatori pe piata, automat competitia va creste).”
Mircea GHICA – Expert Certificat IOSH
Suna pentru a vorbi un specialist certificat in montarea scaunelor auto 0771-561-035
sistemul de prindere
Ce spun specialistii?
Scaunele auto se pot atasa in masina prin doua sisteme: ISOFIX si centurile masinii. Montajul corect al acestora crescte considerabil gradul de protectie al copilului. Pentru evitarea erorilor discutati cu persoanele autorizate in montaj.
“Indiferent de scaun, Rear-Facing sau Forward-Facing, o alta recomandare atat a ADAC, cat si a comisiei speciale din cadrul UE este ca scaunul sa fie corect montat, iar acest montaj sa fie facut de o persoana autorizata. In cazul unui impact, un scaun incorect montat poate deveni o arma mortala atat pentru copilul transportat in scaun, cat si pentru ceilalti pasageri. Si din experienta, la multe scaune problema din cadrul testelor de impact a fost fix desprinderea lor de e baza Isofix , saun din conectorii Isofix si proiectarea in fata. Un montaj in centuri, corect facut de catre un specialist, poate fi mai sigur decat un sistem Isofix prost. In plus, un scaun cu montaj in centuri are si un pret mai mic si este mai accesibil pentru mai multi parinti.
Sensul montarii de catre specialist este si acela de a verifica compatibilitatea intre scaun si autoturism, am intalnit nenumarate situatii in care parintii s-au ghidat numai dupa brand, sau dupa existenta Isofix-ului la un scaun auto si nu au verificat daca acel scaun scump chiar se potriveste pe masina (adica daca inclinarea, lungimea banchetei sunt potrivite pentru scaun, daca conectorii Isofix se prin fest in locasurile speciale de pe bancheta) si astfel, in loc de a oferi siguranta maxima celui mic, l-au expus la riscuri mari.”
Mircea GHICA – Expert Certificat IOSH
ISOFIX
Este un standard international de ancorare al scaunului auto de caroseria masinii pentru protectie superioara la impact. Denumirile pot fi diferinte in functie de regiune: = LATCH = CANFIX = LUAS = UCSSS
Pe langa sistemul de prindere din scaun acestea mai pot avea unul din doua elemente suplimentare de securitate care au rolul de a bloca rasturnarea scaunului in caz de impact: chinga prinsa in spatele scaunului sau picior de fixare in podea.
centura masinii
Acest tip de prindere este la fel de sigur ca si ISOFIX daca sunt respectate toate instructiunile de montaj si daca este pozitionat corect in masina. Majoritatea scaunelor auto au sistem dublu de prindere (centuri si ISOFIX) insa veti gasi si modele doar cu unul din sisteme. Verificati cu mare atentie ghidul si asigurati-va ca centurile sunt corect ancorate de scaunul copilului.
Grupe ECE R44/04
Grupe i-SIZE
Criterii de alegere
Sunt foarte multe elemente pe care trebuie sa le luati in considerare atunci cand alegeti scaunul copilului, de aceea urmati acest checklist, fix in ordinea data.
Masina
Cititi manualul
Inainte de a pleca in aventura cititi cu atentie manualul de instructiuni al masinii pentru a verifica specificatiile tehnice: daca are sau nu , cate pot fi montate pe masina, ce dimensiuni are bancheta din spate, daca puteti sau nu monta scaun cu picior, daca are sistem de prindere chinga in spatele scaunului, etc.
Varsta
Cat il folositi? 
Porniti de la varsta pe care o are copilul acum si vedeti pana cand vreti sa il folositi. Apoi verificati tabelul de inaltime/greutate (cel pe care il puteti folosi si pentru carucioare) si abia apoi verificati specificatiile scaunelor auto. S-ar putea sa fie mai convenabil financiar sa achizitionati un scaun auto convertibil care sa se modifice odata cu copilul vostru si sa il folositi de la 0 la 5-6 ani.
Dimensiuni
Cat de mare?
Nu va luati doar dupa specificatiile tehnice ale scaunului auto, acestea pot fi inselatoare. Trebuie neaparat sa verificati dimensiunile in masina voastra. Fiecare scaun are grad de inclinare diferit, distante diferite fata de bancheta din spate s.a.m.d. Trebuie probat scaunul inainte de a-l cumpara, asa cum la masina sau testati un telefon in showroom. Este vorba despre siguranta copilului, despre o decizie care poate.
Certificarea
Cititi manualul
Inainte de a pleca in aventura cititi cu atentie manualul de instructiuni al masinii pentru a verifica specificatiile tehnice: daca are sau nu , cate pot fi montate pe masina, ce dimensiuni are bancheta din spate, daca puteti sau nu monta scaun cu picior, daca are sistem de prindere chinga in spatele scaunului, etc.
!!! ATENTIE !!! Un scaun poate avea un punctaj general mare obtinut la testari dar daca va uitati pe fiecare criteriu in parte s-ar putea sa fi primit punctaj mic la siguranta si punctaj foarte mare la gradul ecologic al materialelor utilizate.
Instalarea
Cum il folositi? 
Sa presupunem ca ati ajuns in punctul in care aveti lista scurta creata,
- 86% din familii au pozitionat nou-nascutul in mod incorect in scaun.
- 77% din parinti au instalat incorect scaunul.
- 69% dintre copii centurile tensionata insuficient
- 2 din 5 scaune sunt montate sub un unghi de inclinare incorect.
- 1 din 3 scaune are centurile lasate din fanta incorecta
- Unul din 5 parinti foloseste un scaun necertificat
- 44% din scaunele instalate in centuri se misca pe bancheta mai mult de 2.5 cm.
- Jumatate din scaunele care utilizează centurile de siguranta nu au blocat retractorul centurii de siguranta.
- Multi parinti au folosit incorect ghidajul pentru montarea centurii de siguranta.
- 11% din scaune aveau centurile rasucite, ceea ce poate reduce eficacitatea acestora in eventualitatea unui accident.
Accesorii
Mai am nevoie?
Da, accesoriile nu sunt doar pentru a creste valoarea vanzarilor retaileri-lor, ci sunt chiar necesare. Sa presupunem ca aveti un scaun rearward (rearfacing) si sunteti singuri in masina. Cum veti putea vedea copilul in spate? Cum veti comunica cu el? Aveti nevoie de un set de accesorii care sa cuprinda si o oglinda montata in asa fel incat sa aveti acces la micut si el la voi.
Masina
Cititi manualul
Inainte de a pleca in aventura cititi cu atentie manualul de instructiuni al masinii pentru a verifica specificatiile tehnice: daca are sau nu , cate pot fi montate pe masina, ce dimensiuni are bancheta din spate, daca puteti sau nu monta scaun cu picior, daca are sistem de prindere chinga in spatele scaunului, etc.
tips
tips % tricks
Reveiw Scaune auto
Scaun auto – Doona
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, EN1888, EN12790, FMVSS213, ASTM F833, ASTMF205
- Rearfacing
- 0-13 Kg (15 luni)
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Centura in 5 puncte
- Protectie impact lateral
- Pozitie ergonomica
- Greutate: 6.5kg
- Dimensiuni: 99cm (H) x 44cm (l) x 66cm (L).
Rating
★★★★ SIGURANTA – ADAC – Scor total BUN (+)
★★★★★ SPECIALITATE – se transforma in carucior si este acceptat in avion
★★★★★ MATERIALE – foarte fine la atingere, rezistente si usor de intretinut
★★★★★ MONTAJ – foarte usor de montat de oricine
★★★★★ CONFORT – bebe sta foarte relaxat si linistit
Ce are special!
CARUCIOR & AVION
Cu un singur buton se transforma rapid in carucior ceea ce este minunat pentru transportul rapid. Pe langa asta este acceptat in avion pentru pozitionare pe scaun.
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
CYBEX – Scaun AUTO SIRONA M2 i-size
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, EN1888, EN12790, FMVSS213, ASTM F833, ASTMF205
- Rearfacing
- 0-13 Kg (15 luni)
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Centura in 5 puncte
- Protectie impact lateral
- Pozitie ergonomica
- Greutate: 6.5kg
- Dimensiuni: 99cm (H) x 44cm (l) x 66cm (L).
Rating
★★★★ SIGURANTA – ADAC – Scor total BUN (+)
★★★★★ SPECIALITATE – rearfacing extins dar scaun foarte robust
★★★★★ MATERIALE -toate materialele sunt premium
★★★★ MONTAJ -foarte usor de montat dar cam greu
★★★★★ CONFORT – bebe sta foarte relaxat si linistit
Ce are special!
RearFacing rotativ
Ofera posibilitatea de rearfacing extins si faptul ca este un scaun pivotant perminte accesul cu usurinta la bebelus, precum si transformarea acestuia in frontfacing
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
CYBEX – SCAUN AUTO ATON M I-SIZE
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44/04, Grupa 0+
- Rearfacing
- 0-13 Kg (15 luni)
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Ajustare automata a scaunului pe inaltime
- Protectie impact lateral
- Sistem telescopic de protectie in caz de impact lateral (L.S.P. System)
- Greutate: 5.5kg
- Dimensiuni: 66 x 44 x 39 – 56.5cm
- Compatibilitate masini: vezi pe CYBEX
Rating
★★★★★ ADAC – Scor siguranta FOARTE BUN (++)
★★★★★ SPECIALITATE – acceptat in avion si se monteaza pe carucior
★★★★★ MATERIALE – usor de intretinut, rezistente
★★★★★ MONTAJ – se instaleaza usor si in ISOFIX si in centura masinii
★★★★★ CONFORT – bebe sta confortabil datorita pernelor speciale.
Ce are special!
SE ATASEAZA LA CARUCIOR
Acest scaun auto se monteaza usor pe sasiul carucioarelor cu adaptoarele adecvate astfel incat va puteti completa cu usurinta suita caruciorului
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
SCAUN AUTO BABY JOGGER – CITY GO I-SIZE
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: i-Size R129 – Rearfacing
- 0-13 Kg (18 luni)
- Sistem de ajustare in toate directiile, inclusiv manerul
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Centura in 5 puncte
- Sistem cu un singur click pentru o montare corecta si totodata rapida
- Pozitie ergonomica
- Greutate: 4.5kg
- Dimensiuni: 66 x 44 x 61 cm
Rating
★★★★ SIGURANTA – ADAC – Scor total BUN (+)
★★★★ SPECIALITATE – este foarte usor si se monteaza pe carucior
★★★★★ MATERIALE – calitatea este inalta de la pernute la textile
★★★★★ MONTAJ – cu un singur click
★★★★★ CONFORT – se muleaza usor in jurul bebelusului
Ce are special!
SE ATASEAZA LA CARUCIOR
Este o un scaun auto solid care are si prindere in ISOFIX si se potriveste de minune cu suita de carucior de la Baby Jogger City MINI GT care a fost si alegerea mea.
Video - Preview si Montaj
SCAUN AUTO GRACO – SUNGRIDE
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: UNECE-Reg.129, BS-EN-12790, ECE R-129 i-SIZE – Rearfacing
- 0-87 cm (15 luni)
- Protectie sporita la impactul lateral.
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Centura in 5 puncte
- Sasiu rezistent la soc
- EPP, spuma absorbanta de energie pentru gestionarea eficienta a impactului.
- Greutate: 5 kg
- Dimensiuni:66 x 45 x 62 cm
Rating
★★★★ SIGURANTA – ADAC – Scor total BUN (+)
★★★★★ SPECIALITATE – compatibil cu mai multe carucioare
★★★★★ MATERIALE – cusaturi fine si textile de calitate
★★★★★ MONTAJ – ISOFIX montat cu un click si centura este intuitiv de instalat.
★★★★★ CONFORT – in pozitia corecta bebe sta fara probleme
Ce are special!
SE ATASEAZA LA CARUCIOR
De asemenea o scoica auto rezistenta la impact si prietenoasa cu cel mic ce se ataseaza la GRACO EVO AVANT II.
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
SCAUN AUTO DIONO – ORCAS NXT
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, frontfacing
- Insert pentru copii mai mici (9-18 kg)
- 9-36 Kg (9 luni 12 ani) (grupa 1/2/3)
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Centura in 5 puncte
- Protectie impact lateral
- Pozitie ergonomica, perne cu memorie, 4 pozitii de inclinare pentru plus de confort.
- Greutate: 11kg
- Dimensiuni: 50 x 44 x 60 cm
Rating
★★★ SIGURANTA – ADAC – neevaluat inca – produs nou
★★★★★ SPECIALITATE –convertibil si dinamic cu ajustarile
★★★★★ MATERIALE – foarte placut la atingere
★★★★★ MONTAJ – ISOFIX se monteaza instant, pentru centuri cititi instructiunile
★★★★★ CONFORT – copii s-au simtit “roboti” in el… :), dar Aaron (3 ani) ar fi vrut sa vada mai mult pe geam
Ce are special!
SCAUN AUTO CARUCIOR & AVION
Cu un singur buton se transforma rapid din scaun auto in carucior ceea ce este minunat pentru transportul rapid. Pe langa asta este acceptat in avion pentru pozitionare pe scaun.
Video - Preview si Montaj
SCAUN AUTO CYBEX – PALLAS S-FIX
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, frontfacing
- Grupa 1/2/3 (9 – 36 kg).
- Protectie laterala la impact lateral (sistem L.S.P.).
- ISOFIX & Centuri siguranta
- Se prinde in centura masinii
- Sistem de ventilatie optimizat.
- Pozitie ergonomica – ajustarea tetierei pe inaltime in 12 pozitii.
- Greutate: 5kg
- Dimensiuni: 42 x 54 x 63 cm.
Rating
★★★★ SIGURANTA – ADAC – Scor total BUN (+)
★★★★★ SPECIALITATE – protectie superioara in frontfacing
★★★★★ MATERIALE – totul se spala la 30 de grade.
★★★★★ MONTAJ – intuitiv si cu risc mic de a gresi
★★★★ CONFORT – scutul poate crea unele neplaceri unor copii mai mari (ca dimensiune nu ca varsta)
Ce are special!
CA UN SCUT
Pentru GRUPA 2 este un scaun auto cu un scut impresionant in fata care creste cu mult gradul de siguranta pentru forntfacing.
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
GRACO – SCAUN AUTO SLIM FIT
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, rearfacing + frontfacing
- Grupa 0-1-2-3 Recomadat de la nastere si pana la 12 ani (0-36 kg).
- 0-13 Kg (15 luni)
- ISOFIX & Centuri siguranta. Cadru din oțel armat.
- Centura in 5 puncte
- Protectie la impact lateral cu tehnologia True Shield.
- Tetiera reglabila pe inlatime in 10 pozitii. Spatar cu 4 pozitii de inclinare.
- Greutate: 8.8kg
- Dimensiuni: 50.49 x 41.2 x 64.77 cm
Rating
★★★ SIGURANTA – ADAC – neevaluat inca – produs nou
★★★★★ SPECIALITATE – all in one
★★★★★ MATERIALE – par facute sa dureze o viata si sunt lavabile
★★★★★ MONTAJ – dupa ce cititi bine instructiunile va fi usor de montat. Nu e intuitiv si puteti face greseli daca nu urmati pasii
★★★★★ CONFORT – toti copii au stat foarte bine si le-a placut, m-au intrebat totusi daca aveam pe verde.
Ce are special!
ALL INCLUSIVE
Este un scaun auto foarte versatil care creste o data cu copilul, reducand mult investitiile ulterioare in cazul in care nu sunteti implicat in accident.
Video - Preview si Montaj
DIONO – SCAUN AUTO RADIAN 5 RXT
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, EN1888, EN12790, FMVSS213, ASTM F833, ASTMF205
- 0 luni la 6 ani (0-25 kg)
- 0-13 Kg (15 luni)
- Centuri siguranta – cadrul ranforsat cu otel este extrem de rezistent la impact
- ocupa mai putin spatiu pe bancheta din spate
- Protectie impact lateral
- Pozitie ergonomica, scaunul este captusit integral cu spuma EPP ce absoarbe energia cinetica.
- Greutate: 13.7 kg
- Dimensiuni: 39 x 45 x 74 cm.
Rating
★★★ SIGURANTA – ADAC – neevaluat inca – produs nou
★★★★★ SPECIALITATE – rearfacing extins (0-25kg) si incap 3 pe bancheta din spate
★★★★★ MATERIALE – au un aspect satinat foarte placut
★★★ MONTAJ -pentru instalarea corecta aveti nevoie de instructaj
★★★★★ CONFORT – e ca un fotoliu nu ca un scaun…
Ce are special!
REVOLUTIONAR
Are o abordare cu totul noua asupra rearfacing extins si mai mult decat atat incap 3 scaune (frontfacing) pe bancheta din spate ceea ce este extrem de rar.
Video - Preview si Montaj
Crash Test - Video
GRACO – SCAUN AUTO AUTO AFFIX
Specificatii tehnice
- Standarde de siguranta: ECE R44, front facing
- Grupa 2/3 15-36 kg (4 – 12 ani).
- Reglabil in toate directiile
- ISOCATCH & Centuri siguranta – Ghidaj integrat al centurii de siguranta in tetiera
- Centura in 5 puncte – Protectie speciala pentru zona cervicala si zona capului
- Sistem revolutionar cu spuma EPS pentru amotizarea vibratiilor si socului prin impact lateral
- Pozitie ergonomica
- Greutate: 4.5kg
- Dimensiuni: (L)24 x (l)42 x 64(H) cm
Rating
★★★ SIGURANTA – ADAC – neevaluat inca
★★★★★ SPECIALITATE – se transforma in inaltator
★★★★★ MATERIALE -de Formula 1 – foarte atent lucrate
★★★★★ MONTAJ – se instaleaza rapid si intuitiv
★★★★★ CONFORT – Aaron a spus ca acum e ca Fulger MC-Queen… orice ar insemna asta. 🙂
Ce are special!
TRANSFORMABIL
Cu un aspect de Formula 1 este un scaun auto foarte confortabil la atingere si in plus se transforma si in inaltator pentru grupele mai mari.