Diplome (sau nu?), coronițe și final de an…

Am luat premiul doi în clasa a doua și premiul trei în a patra. După nu am mai luat nici un premiu. Nu a contat! De ce?

P 20220615 093646 01

Fată de nota 8, dar fericită 🙂

Pentru că am avut doi părinți pentru care notele nu contau. Pentru că eram cea mai minunată și fără coroniță. Pentru că mereu mi-au spus să învăț pentru mine și pentru nimic altceva, pentru că nu notele ne definesc. Doamne, cât le mulțumesc că m-au crescut așa.

Nu sunt o tipă competitivă (singura ‘competiție’ este despre evoluția mea, zi de zi). Mă bucur sincer pentru reușitele celor din jur și nu sunt perfecționistă, astfel că atunci când a trebuit să o iau de la capăt, am respirat adânc, m-am regrupat rapid și am ‘plecat’ cu zâmbetul pe buze pe noul drum.

Am început să lucrez la 21 de ani, când încă eram în facultate. Am plecat din țară unde am lucrat 2 ani într-un hotel de 5 stele. Am lucrat în TV, evenimente, turism și ultimii 5 ani înainte de a deveni mamă am petrecut-o într-o multinațională. Am ajuns la un salariu cu mult peste medie și cu tot confortul de care aveam nevoie. Iubeam ceea ce făceam și singurul lucru care m-a făcut să renunț au fost fix delegațiile lungi (pe care înainte le iubeam) dar care acum mă țineau departe de copiii mei.

Mai mult decât toate, în fiecare poziție nu am câștigat doar experiențe frumoase ci am fost fericită. Mereu am fost genul de om care își face de drag munca. Câți pot spune asta?

Am fost copilul de nota 8. Am luat bacul cu 8.55 și facultatea tot cu 8 și ceva am terminat-o. Diriginta din școala generală nu îmi dădea mari șanse că se va alege ceva de mine, dar nu eram printre preferatele ei și oricât învățam la biologie, materia ei, nu îmi dădea mai mult de 8.

Nici un copil nu poate fi perfect și la desen și la română și la fizică! Dar alergatul ăsta nebun după note îl face pe copil să își uite talentul cu care s-au născut. Pentru că nu i se dă voie să lucreze în acea direcție. De către părinți!

Noroc cu mama, care mereu m-a încurajat și care m-a iubit, fără să conteze carnetul de note. Coronița, diploma sau serbările de sfârșit de an NU fac din copil un adult de succes! Ci dragostea și încurajarea părinților în direcția în care are talent copilul, nu visează părintele!

P 20220509 114750 1 01

Părinții mei dragi

Probabil că dacă aș fi avut părinții pentru care să conteze notele și diplomele, aș fi crescut cu ceva frustrări. Dar ai mei mereu s-au lăudat cu ce SUNT eu, nu cu CE FAC eu. Și cât de mult îi apreciez și le mulțumesc pentru asta!

E furtună în mediul online despre bătălia premiilor de final de an. O învățătoare din Bacău a deschis o petiție despre scoaterea acestor diplome din sistem și a fost pusă la zid de către influenceri de tot felul. Nu mai zic de etichetări de tot felul (sigur, din partea unor ‘oameni de succes’, doar că succesul înseamnă empatie și blândețe la adresa celor din jur sau așa spun unele sisteme educaționale ceva mai evoluate).

👉Sunt genul de oameni pentru care va conta când copilul va veni acasă nu cu ce a învățat ci musai cu diploma și coronița!

👉Sunt genul de oameni pentru care orice notă sunt 10, este o rușine (Fie că au fost la fel de stresați de parintii lor, fie din propriile frustrări).

👉Sunt genul de oameni care atunci când primesc o felicitare de la copil vor observa ce nu a desenat corect și o vor da înapoi să o refacă.

👉Sunt genul de oameni care niciodată nu sunt fericiți pe deplin pentru că niciodată nu este suficient.

P 20220615 175254 1 01

Nu vreau să plătesc sute de mii de euro pentru școala privată, dar nu am găsit altă soluție cu sistemul de stat de la noi

🌷Am colegi care au terminat cu 10 și care au ajuns să aibă meserii pe care le urăsc sau care au salarii mici.

Suntem țara în care diplomele se cumpără la colț de stradă.

Suntem țara în care oricine cu bani poate absolvi ce facultate vrea pe pilele lui tati.

Suntem plini de specialiști în … orice! Se cumpără cursuri online, mastere și ce mai e nevoie să arate bine.

Suntem țara care conduce în clasamentul de analfabeți funcționali…cu diplome!

Suntem țara condusă de politicieni care și-au plagiat tezele de doctorat și care nu au fost trași la răspundere, ba mai decid și pentru popor.

☘️Dar murim de nervi și oftică când vrea cineva să ne scoată diplomele și serbările de sfârșit de an. Păi cu ce se mai laudă ‘maman’?

Susțin să scoatem diplomele și serbările și poeziile învațate fără rost (sunt sute de activități și jocuri care antrenează mintea și memoria, mult mai bine decât tocitul pe termens scurt pentru notă!). Dar susțin și eliminarea profesorilor blazați, a materiei stufoase și a competitivității fără măsură.

Ne lăudăm că avem cultură generală dar suntem de fapt ‘specialisti’ în tot și nimic.

Da, cine vrea învață dar nu-i așa că ar învăța mai mult stimulați corect și nu pentru o biată coroniță care moare în câteva zile?

Sistemul de învățământ în lume:

🌿Finlanda

Sistemul educațional finlandez este considerat unul dintre cele mai de succes din lume, deoarece pune accentul pe cooperare și corectitudine în detrimentul concurenței. În plus, nu îi sufocă pe elevi și nu îi presează cu ierarhii inutile. Finlanda a investit într-o educație de masă mai degrabă decât într-una elitistă, un sistem care îi ajută pe elevi să devină utili societății și să devină buni specialiști urmându-și pasiunile și abilitățile. În primul rând, elevilor finlandezi li se permite să crească fără constrângeri educaționale instituționalizate până la vârsta de 7 ani, ceea ce le permite să își dezvolte propriile interese și să exploreze lumea din jurul lor fără presiune. Școlile finlandeze oferă, de asemenea, o gamă largă de activități extracurriculare, astfel încât fiecare elev poate găsi ceva care îl pasionează. În plus, ziua de școală finlandeză este mai scurtă decât în majoritatea celorlalte țări, cu mai puține ore de curs și mai mult timp pentru teme și studiu independent. Acest lucru le permite elevilor să aibă un echilibru și îi împiedică să se epuizeze. Ca urmare a acestor factori, elevii finlandezi obțin în mod constant rezultate bune la evaluările internaționale, cum ar fi PISA.

Elevii sunt direcționați fie către licee teoretice, fie către licee vocaționale, după terminarea celor 9 ani obligatorii de studiu, fără prejudecăți. Acest lucru înseamnă că cei care aleg să meargă la școala profesională nu sunt considerați inferiori celorlalți, așa cum se întâmplă adesea în România. Sistemul educațional finlandez este de succes deoarece oferă tuturor elevilor posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile și de a-și urma interesele. Ca urmare, toată lumea este capabilă să își găsească un loc în societate și să contribuie la economia țării. Școlile profesionale joacă un rol important în acest sens, oferind pregătire pentru locurile de muncă care sunt solicitate.

🌿Japonia

Nu este un secret că elevii japonezi sunt unii dintre cei mai sârguincioși din lume. În Japonia, elevii învață compasiunea, empatia, generozitatea, respectul, autocontrolul și discreția în școli. În primii trei ani de școală, elevii nu dau niciun test. Japonezii urmăresc să îi învețe pe copii bunele maniere și să le modeleze caracterul în primii trei ani de școală. Nu le pasă de cunoștințele pe care le au și îi învață pe copii să fie generoși, respectuoși și buni cu oamenii și animalele. La vârsta de 10 ani, copiii dau destul de ușor un test. Acest lucru se datorează faptului că japonezii consideră că este important să îi învețe pe copii bunele maniere și să le modeleze caracterul în primii ani de școală. Prin insuflarea acestor valori în rândul elevilor mici, japonezii speră că aceștia vor crește și vor deveni adulți plini de compasiune, respectuoși și amabili.

Ce vă poate surprinde este faptul că sistemul lor educațional pune un accent puternic pe cooperare în detrimentul competiției. În Japonia, anul școlar începe la 1 aprilie, când încep să înflorească florile de cireș. Este împărțit în trei trimestre, cu puține vacanțe între ele. Mai exact, vacanța de vară durează doar șase săptămâni, iar vacanța intertrimestrială este de doar două săptămâni. Acest lucru înseamnă că elevii japonezi petrec mult timp în clasă sau se pregătesc pentru cursuri în afara orelor de curs. Dar, în loc să vadă acest lucru ca pe o povară, mulți studenți japonezi consideră că studiile lor sunt o oportunitate de a coopera cu colegii lor și de a învăța unii de la alții. Această abordare cooperantă este ceva ce poate fi văzut în întreaga societate japoneză și este unul dintre lucrurile care fac din această țară un loc atât de special pentru a trăi și a învăța.

💪România? Competiție la greu. Între copii. Între părinți. Între cadrele didactice.

Da’ bine că avem coronițe și diplome! Le merităm!

Viața e o bucurie! (Cu coroniță!)

Ana Maria

\

Shop

\

Lasă-te inspirată

Descoperă mai multe…

Share This

Share This

Share this post with your friends!

%d blogeri au apreciat: