Escapada cu copiii de la Brașov și unde am găsit zăpadă (Cazare, masă)

decembrie 12, 2021

iconita

Ana Maria Ivan

P 20211211 113414 1 01
Mă topeam de dorul zăpezii care se lasă așteptată la noi..soțul a bătut un apropo acum o săptămână de cum ar fi să plecăm la munte și atât mi-a trebuit. Cerurile s-au deschis și el nu a mai putut da înapoi, căci eu, ca o soție minunată ce sunt, m-am ocupat de tot.
Nevaccinați cum suntem, lucrurile păreau grele, dar întotdeauna există soluții dacă le cauți.
Primul lucru de care m-am ocupat este cazarea. Încă din vară din vacanța în Kavala, v-am povestit cum a început să îmi placă să închiriez case de vacanță și să evit pensiunile sau hotelurile mari. Efectiv este foarte greu de gestionat lucrurile cu 3 copii mici, care au nevoie de spațiu, unde mai pui că sunt și foarte matinali și la 7 dimineața îi trezesc pe toți cei din jur. La fiecare vacanță sper să avem și altă oră de trezire dar rar ajung la 8.
Bun, mi-am sunat o bună prietenă la a cărei casă am mai fost acum 3 ani in Brașov și la care ne-am simțit foarte bine și am aflat că era liberă fix acest wkend, așa că ne-a oferit-o cu drag. Casa este situată în centrul vechi din Brașov, la 15 minute de mers de piața Sfatului, are 3 dormitoare, un living, o bucătărie, 2 băi și loc de luat masa. Toate cu o priveliște superbă asupra Brașovului vechi.
P 20211212 082853 01

Priveliștea cu care ne-am trezit dimineața

P 20211212 101950 01

Livingul

P 20211212 102015 01

Bucătăria și holul cu intrarea

P 20211212 102039 1 01

Dormitor 1

P 20211212 102034 1 01

Dormitor 2

P 20211212 102027 1 01

Dormitor 3

🤸După ce am  rezolvat casarea, ne-am întrebat ce facem cu mâncarea. Asta pe vremea în care nu știam că se va putea cu PCR sau antigen. Luasem decizia că vom mânca de la gherete din piața, iar dimineața vom lua micul dejun ‘acasa’.
Între timp, legea s-a schimbat și vineri înainte să plecăm am fost cu Alex la completemedical din Băneasa să ne facem PCR-ul. Doar Alex a reușit să îl facă deoarece doamna care voia să îmi recolteze din gât îmi căuta Covidul în stomac, la propriu. De două ori mi-a introdus atât de adânc bețișorul în gât încât mi-au dat lacrimile și dânsa spunea că tot nu este de ajuns. Acum, eu mi-am făcut PCR de 3 ori până acum, inclusiv făcut de cei de la ambulanță când ne-am întors din Grecia, dar nimeni nu a introdus atât de adânc, ba din contră, domnul de la ambulanță ne-a explicat că din păcate la început de pandemie lumea nu știa să facă PCR și cu adevărat se introducea bețișorul adânc și în gât și în nas, dar între timp nu se introduce mai mult decât este bucata de început la bețișorul din nas și că se poată lua ca la orice alt test de gât, făcut normal. Tot dânsul ne explica că încă are colegi care fac exces de zel. Ei bine, de o astfel de doamnă am dat eu vineri. Astfel că am refuzat orice alt test făcut de aceasta. Nu recomand deloc să mergeți aici! La ok medical știu că fac bine și la clinica Fundeni, unde oameni sunt foarte drăguți și unde merg mereu pentru testare la sediul din Mihai Eminescu.
Eu mi-am refăcut un test atingen în Brașov.
De mâncat am mâncat bine în Predeal la unul dintre restaurantele de pe ulița principală dar și în Brașov în Piața Sfatului, la una dintre terasele acoperite și încălzite.
IMG 20211212 WA0018 1 01

La Clăbucet, Predeal

🌨️Unde am găsit zăpadă?
După cum vă posteam în postarea de sâmbăta dimineață, drumul a fost mai mult decât chinuitor, cu țipete, creieri pilaf, ambuteiaj și cu certuri din toate părțile.
Sâmbătă însă ne-am trezit cu poftă de joacă. Soțul a căutat să vadă unde găsim zăpadă cât mai aproape de noi. Aveam varianta Poiana Brașov și să urcăm Postavaru, dar însemna stat la coadă, mers cu telecabina și plătit 320 Ron pass-uri pentru toată lumea pentru 4 ore. Sau Predeal, pârtia Clăbucet, 40 de minute drum, fără alte variante.
Planul nostru era să stăm de la 11 la 13 pe pârtie, apoi să mâncăm, apoi să mergem iar 2 ore. Deci cumva la Poiană nu ne ieșea cu acest program.
Și uite asta ne-am dus la Clăbucet, unde a fost mirific.

P 20211211 113702 1 1 01

P 20211211 150957 1 01

P 20211211 113901 1 01

Achim s-a dat cu sania când cu mami când cu tati

P 20211211 121906 1 01

În primul rând dimineață cred că am fost 6 familii cu totul! Ceea ce a fost super! Ne-am închiriat 3 sănii cu 10 Ron bucata și pe pârtie am stat. 2 ore și nu am simțit când a trecut timpul. Un minus a fost că NU era nimic deschis. Nimic de unde să iei o apă sau ceai. Noroc că aveam niste apă în mașină.
Nu m-am mai dat în copilărie atât de mult cu sania, nu mai zic de copii. S-au distrat maxim și noi cu ei.
După prânz ne-am întors iar, cu prietena mea Amina, care a venit și ea cu copiii. Ne-am bucurat de alte două ore de distracție.
Apoi noi am plecat spre Brașov și ei acasă.
Pe drum copiii au dormit 40 de minute, ne-am întors la cazare, ne-am schimbat și am plecat pe jos spre centru. Aici ne-am bucurat de atmosfera de Crăciun, de târgul din centrul Brașovului, de brad, de mâncare bună și tot felul de nebunii.
Ne-am întors pe ploaie, tot pe jos, cu Achim sărind în fiecare băltoacă.
Singurul regret este că nu am ajuns să gustăm și cele mai bune prăjituri de la Vatra Ardealului. Acum trebuie să vă spun că mi se par cele mai bune prăjituri din Univers.
Am primit multe întrebări despre cum de am plecat fără să fim vaccinați și dacă ni s-a cerut certificatul pe undeva.
Ei bine, eu cred că dacă închiriezi casă privată (unde nu ți se cere așa ceva) și ești gata să mănânci chiar și pe stradă, poți călători fără probleme oriunde.
Târgul din Brașov este deschis pentru oricine, se află în piața mare unde este în fiecare an și NU este îngrădit, nu se cere certificat. Bradul este superb!!!
Oriunde am fost nu ni s-a cerut. Nu știu dacă așa este peste tot, dar așa a fost la noi.
Bucurați-vă de atmosfera de Crăciun și mergeți la zăpadă pentru cei mici, dacă nu pentru voi. Merită!
Noi pregătim o ieșeala mai lungă la început de an și sper să ne iasă la fel de frumoasă (poate fi drumuri mai liniștite). Ce dor mi-a fost să simt iar un pic de viață normală.