Încheiere de vacanță neașteptată

iconita

Ana Maria Ivan

P 20221123 074522 01

‘Mama, mă doare burtica.’, mi-a spus Achim azi noapte la 12, trezindu-se brusc. Nu am apucat să deschid ochii că a și început să verse.. peste tot.

‘Aleeeex!’, s-a auzit în miez de noapte, căci nu știam cum să ies din pat cu copilul murdărit tot, eu și cele din pat.

Am ajuns marți la Bran, într-o locație tare frumoasă pe care am găsit-o pe net, ‘Hai la munte’, vile în formă de A, la 3 km de centrul Branului, între poalele munților.

Vilele au o priveliști superbe, cu munți ce se pot admira prin peretele din geam imens.

P 20221123 074522 01

5 pisici ne-au ținut companie, una m-a și zgâriat 😬

P 20221123 105520 1 01

Canapeaua de jos care se transformă în al doilea pat

P 20221122 154659 1 01

Patul de la etaj unde am dormit primele două nopți cu Achim și Maria

P 20221122 154639 01 Mini bucătăria din care nu lipsesc plita încinsa, aparatul de cafea și cuptorul cu microunde

P 20221122 152401 01

Vreau și eu un balansoar așa în casă! Eu îl prindeam doar seara după ce adormeau copiii

Zilele la munte sunt parte din cadoul-surpriză pe care l-am pregătit pentru soț, el aflând abia Duminică seară unde plecăm.

Încă din August m-am gândit și răzgândit unde să plecăm, ba chiar am cochetat și cu ideea de autorulotă, pe care în final nu am încercat-o din mai multe motive. Deși sigur merită experiența, cred că vom alege pentru autorulotă o vreme mai bună.

Am petrecut niste zile minunate, cu toate că nu am găsit cea mai prietenoasă vreme, pe noi nu ne-a împiedicat să ne plimbăm, să vizităm și pur și simplu să ne relaxăm.

P 20221122 201727 01

Am jucat foarte multe jocuri de societate 🤗

🙂🙂🙂Și am dormit și foarte bine, până aseară.

La cină am mâncat niste plăcinte cu mere, luate din Bran de la ‘Mama Cozonacilor’, de unde am luat și un cozonac regal fantastic, făcut fix în dimineața aceea.

‘Mama Cozonacilor’ este o pensiune superbă din Șimon, unde am stat acum mulți ani, la parterul căreia se coc cozonaci și tot felul de nebunii. Îi știu de mai bine de 15 ani, deci aveam încredere în ce cumpărăm.

Acum, nu știu dacă vărsăturile lui Achim sunt de la faptul că a mâncat o felie mare de plăcintă sau pur și simplu nu i-a priit lui, cert este că după episodul de vărsături în serie, s-a liniștit.

El da, eu și soțul am avut ce curăța: cearceaful de pat, cearceaful de plapumă plus o față de pernă.

Ceva înfiorător.

Uite așa eu am dormit restul nopții cu toți trei în patul de la parter, care era mult mai mic decât cel de la etaj, iar soțul cu o păturică pe el, în doar un sfert din el.

Dimineață mă simțeam de parcă dormisem într-o cutie de chibrituri. Nici Alex al meu nu era prea bine.

Primul lucru pe care l-am făcut dimineață a fost să scriu gazdelor să le spun pățania din noapte și să îi rog să ne spună cât ne costă curățenia în plus. Oamenii au fost extrem de simpatici și pe lângă faptul că nu s-a pus problema de cost suplimentar, am apreciat enorm că au întrebat cum este cel mic.

P 20221123 074218 01

Copiii erau toți bine, eu și soțul pilaf

Am băut cafeaua, copiii au luat micul dejun, am făcut bagajele, strâns paturile, am spălat vasele folosite, am dus gunoiul și aranjat tot atât cât s-a putut cum am găsit.

Cearceafurile murdare le-am scuturat bine și le-am pus într-un sac de gunoi pentru ca doamna care urma să facă curat să le poată duce direct la spălat.

De ce fac asta? Poate pentru că am avut o prietenă care lucra ca menajeră în hotel și eram oripilată de poveștile ei, dar și pentru că mama mereu mi-a spus să nu las în urmă nimic care mă poate face de rușine. Și nu, nu fac nimic special. Așa plecăm de oriunde ne cazăm. Ține de buna creștere de acasă și cred că toți ar trebui să facem curat după noi, deși se face curat și după noi. Sau acolo unde nu avem coșuri de gunoi, măcar să le strângem pe toate într-un loc.

P 20221125 102846 1 01

Așa arată după ce am plecat

Achim este bine! De aseară nu a mai avut nimic. A dormit bine. A mâncat bine. Și a sforăit pe drumul de întoarcere acasă.

Ne-am oprit la Câmpulung să îl vizităm pe tata și pe după amiază am ajuns acasă.

Deja toate bagajele sunt despachetate, puse la locul lor iar hainele murdare sunt la uscat. (Nici aici nu mă pot dezminte deși aud de cazuri unde bagajele sunt nedesfăcute cu zilele, eu NU pot sta liniștită cu ele așa. Unde pui că în maxim 2 ore toate sunt la locul lor iar eu fericită).

Sunt curioasă, așa procedați și voi sau preferați să le sortați zile după întoarcere?

A fost tare, tare frumos și sigur vom reveni la această locație. Nu e plătită postarea, nici nu cred că oamenii știu că scriu public despre ei, dar atât de rare sunt locurile faine, încât merită să știm despre astfel de locații.

În ianuarie vrem să facem iar o escapadă la munte, la zăpadă, așa că dacă aveți recomandări la maxim 3 ore de București, vă rog să îmi scrieți. 🙏

Unde v-a plăcut vouă la munte cel mai mult?