S-a încheiat și primul an de școală pentru Maria și o să îl țină minte cu siguranță! A început școala la Aletheea și a terminat la Acton. Hai că tot cu A încep amândouă, nu?
Nu vă mai detaliez de ce am ales acest transfer (vă las aici linkul pentru cine dorește), vă spun doar că mi se confirmă ceea ce am știut și căutat mereu: copilul trebuie să fie fericit la școala care merge pentru a avea performanțe. La urma urmei, își petrec o mare parte din viață acolo!
Ar trebui să se simtă confortabil cu oamenii și cu mediul, altfel mersul la școală poate fi mult mai puțin plăcut. Când nu de simt bine copiii, s-ar putea să nu se descurce la fel de bine nici din punct de vedere academic și nici social.
🌿E ca la serviciu, contează cu ce stare de spirit pleci în fiecare dimineață.
Sigur, că nu tuturor se potrivește educația alternativă. Mulți nu știu ce înseamnă, cât de diferit este de sistemul nostru sau ce fac dacă vor ca al lor copil să revină în sistemul de stat.
Vă spun că este foarte simplu și sunt copii care după o perioadă se întorc în sistemul de stat, dând diferențe.
‘Adica îl duci la școală și după învață separat și acasă?’, mi-a scris cineva.
Nu la fel oare se întâmplă și în sistemul de stat doar că se numesc teme?
Școala Mariei este în sistem american, Montessori. Odată cu săptămâna de probă a lui Alexandru la această școală, ne-am confirmat încă odată că am ales bine.
De ce? Maria și Alexandru sunt extrem de diferiți la modul de a învăța, iar în sistemul de stat i-am fi uniformizat, fără să poată merge în direcția spre care au interes sau talent.
Oricum am da-o, nici un om nu poate performa de 10 corect la toate materiile. Este fizic imposibil. Nici cei care după note, au 10 pe linie, nu știu la toate materiile de 10.
Sportivii se antrenează ore în șir, zilnic, într-o singură direcție. Școala este baza de care au nevoie dar putini iau note mari.
Nu există școala perfectă, ci există școala perfectă pentru nevoile fiecarei familii și a fiecărui copil!
Datoria părintelui este să o caute, acolo unde se poate, pentru că din păcate, sisteme de educație alternativă nu sunt peste tot în țară.
Maria s-a mutat la această școală la final de Februarie, neștiind pic de engleză. Predarea se face doar în această limbă, așa că deși i-a fost dificil, ușor ușor s-a acomodat și a început să înțeleagă, chiar sa vorbească. Învățarea se face mai mult prin partea practică decât prin teorie, așa că are mult ajutor de la coechipier.
Aici copiii nu au profesori, ci ghizi. Nu au clase, ci copiii sunt grupați pe nivelul de cunoștință. Nu au teme, ci proiecte care abordează diferite subiecte.
Pe perioada verii, ai mei copii vor avea câte o jumătate de oră de activități pe zi, în care au împletită limba engleză, vorbit, citit, ascultat, sub diferite forme.
Maria termină primul an de școală fericită și așteaptă cu emoții să reînceapă. Azi a avut petrecere care a s-a potrivit și cu Ziua Americii, așa că a fost o zi specială de dimineață până seara, când au fost invitați și părinții.
Serbare? Nop. Nici aici! În schimb am fost invitați alături de copii să facem echipe și să căutăm indicii prin toată curtea pentru a găsi comoara de la final.
A fost cu râsete, jocuri, baloane de săpun și bucuria unui an frumos.
Pe perioada verii puteți încerca Summer Camp să vedeți ce fac copiii de aici.
Vacanță frumoasă, tuturor copiilor! Cu ce gânduri au terminat copiii voștri școala?
Viața e o bucurie!
Ana Maria