Buget mare România vs. Buget Grecia (anul trecut)

august 19, 2022

iconita

Ana Maria Ivan

P 20220807 115717 1 01

Am tras linie și….

Hai să o luăm cu începutul.

Anul trecut am ales să plecăm în Kavala, Grecia pentru 12 nopți. Am ales casă închiriată și nu hotel, pentru că viața cu 3 copii mici, cel puțin în cazul nostru, este mult mai ușoară la casă.

Am avut toate comoditățile, 3 dormitoare, mașină de spălat vase și rufe, grădină și vedere la mare. Detalii mai multe despre casa închiriată găsiți aici.

✋✋✋Ce cheltuieli am avut?

Am plătit 1500 euro închirierea pentru casă.

Am mâncat la taverne (prânzul și cina), micul dejun cel mai des l-am luat acasă, având o braserie fix lângă noi de unde luam cafea și cornuri sau iaurt, fructe și cafea făcute de noi.

Pentru 11 zile, mâncare, benzină, rovignete și taxe, am cheltuit alți 2000 euro.

FB IMG 1660838005002

Kavala anul trecut

FB IMG 1660672339085

Kavala 2021

Pentru o masă cheltuiam undeva la 30 de euro (cea mai scumpă a fost 50 de euro). Repet, la taverne.

În total vacanța ne-a costat 3500 euro. (Detalii despre bugetul de atunci găsiți AICI).

Anul acesta, ne-am dorit tot atâtea zile de vacanță dar împărățite. Astfel că am plecat doar cu soțul în iulie 6 nopți și cu copiii în August alte 6 nopți.

Am ales Vama Veche, pentru că plaja este îngustă, ai tot ce îți trebuie și toate sunt aproape.

Cazarea am ales-o la o pensiune cochetă, cu o curte mare pentru copii dar și mașina de spălat rufe (lucru care m-a ajutat enorm). În iulie am plătit o cameră, în August două camere, tariful depinde de perioada plecării. Mai multe detalii găsiți aici.

Pentru 12 nopți am plătit 4600 de Ron.

P 20220804 112540 01

Vama anul acesta

Acum depinde de fiecare, noi am ales mergem și în Neptun pentru Jurasica și Parcul de Aventura, la care doar intrările au fost peste 300 de Ron (că deh, suntem mulți!).

P 20220807 203714 01

Mâncarea, cel puțin în Vamă, cu puține excepții exorbitant de scumpă. Ca să vă faceți o idee, o limonadă sub 20 de Ron nu am găsit, o ciorbă între 25 și 40 de Ron!

Astfel că pentru cele aproape două săptămâni am plătit doar pe mâncare și sucuri, 8000 de Ron.

Parcuri, saltele pe plajă și alte nimicuri încă 1000 de Ron

Când am tras linie am văzut că a fost aproape același buget ca în Grecia, același număr de zile, dar condiții și mâncare net superioare Grecia.

Acum, noi am plecat asumat (mai ales că știam din Iulie cât ne costă tot) pe litoralul nostru.

Nu comparăm mere cu pere!!

🌺🌺🌺Grecia e Grecia și România noastră…e a noastră.

Ambele vacanțe au fost minunate, pentru că:

👉știam la ce să ne așteptăm.

👉ne-am bucurat de fiecare zi pentru că iubim ce oferă și litoralul nostru (poate nu chiar la banii ăștia, dar asumat asta am ales)

👉 dacă e un lucru care ne-a lipsit (și de care scriam și anul trecut) în Grecia, sunt ciorbele! 7 zile fără mai stăm dar greu 12 🙂. Aici la două zile mâncam câte o ciorbă demențială (la niște scoruri!! dar borș de pește ca la noi nu găsești prin alte părți).

👉Nu am mai făcut 10 ore cu mașina. A fost bine drumul anul trecut, dar anul ăsta am zis hai și o pauză.

👉Setarea mentală și lipsa așteptărilor, a ajutat în ambele vacanțe. Până la urmă, să te bucuri de ce ai și să trăiești fiecare zi așa cum este, este cel mai important.

Sunt oameni care merg pe lux și se plâng de toate prostiile și oameni care merg cu cortul și savureaza viața. Cam despre asta este vorba.

Mie îmi place să mergem și la noi, e țara mea și o iubesc.

Îmi place peștele cum e gătit, ciorbele minunate, oamenii (dacă știi de cine să te înconjori).

Suntem departe de a fi perfecți, dar nici cu alții nu îmi e rușine.

Țin minte prima vacanță în Grecia, în Rodos, am avut o baie cu pământ pe jos. Nu credeam că voi vedea așa ceva vreodată, dar uite că viața te duce unde nu te aștepți. Cu toate astea a fost una dintre cele mai frumoase vacanțe din viața mea.

Sincer, în viață am avut o singură dezamăgire (culmea la Corbu!) vacanța pe care am scurtat-o tocmai pentru că mie îmi place să mă bucur de viață și nu să stau să mă plâng (puteți citi aici despre Corbu). Dar în rest, nu țin minte să fi avut vreodată, experiențe urâte.

😬Știu că îmi veți spune poate de Bulgaria. Am fost în toate stațiunile chiar și all inclusive la 5 stele. (unele dintre ele au fost cu serviciul, altele alegerile prietenilor de acum mulți ani).

Nu îmi place mâncarea deloc de la ei. Oricât de bun era restaurantul, au un mod foarte diferit de a găti și nu rezonez cu nimic din ce au ei de oferit. Nu am fost impresionată nici de plaje sau priveliști.

Poate și pentru că deja le-am văzut pe toate, noi sigur nu vom alege această țară prea curând (cine știe ce să se întâmple să mergem 🙄, că plătită am zis PAS!).

Voi ce ați ales anul acesta și la ce buget?

Poate ne ajutăm să descoperim locuri noi cu bani mai puțini.